fredag 22 maj 2009

Motorcykel


Efter att ha övningskört på MC några sommar tidigare, så kändes som det var dags att ta tag i det här med körkort. Sagt och gjort, började faktiskt med en teorikurs i höstas, tog teoriprovet i januari och sen köra på körskola. Här i Norge så är mycket obligatoriskt på körskola, det är säkerhetsprov på bana och på väg, obligatoriska vägledningstimmar. Men det är grundligt och bra, så i måndags körde jag upp och klarade provet galant, inga kommentarer alls.

På kvällen efter en golfrunda så tog jag en kort tur själv, sen tog jag och min sambo en tur runt de närmaste omgivningarna, blev väl en 4 mil. Sen har det blivit köra till jobbet hela veckan, så härligt. Båda lediga igår, så då blev det långtur, bort till Østfold på andra sidan fjorden, blev väl en 25 mil eller nåt sånt.

Har beställt en intercom så att vi kan prata med varandra när vi åker. 
Skoj skoj!


2 kommentarer:

Monsén sa...

GSXF! Nice må jag säga! Lite mer räcer än min helt klart, men jag tittar på att byta upp/ner/vidare mig till en Honda CBF1000, lite samma stuk som din :)

Snyggt! Rapportera gärna hur intercomen funkar.. jag har ju ingen att skjutsa på än, men man kan ju förbereda sig... :)

Markus sa...

Intercomen fungerar väldigt bra, den är byggd för att man ska prata med varandra på samma motorcykel, det är skönt att kunna prata när man kör. Sen kan man koppla den till telefon, fungerar också väldigt bra. Har monterat den i hjälmen så det knappt syns något.