torsdag 3 september 2009

Storband


Övning med storbandet igår, första för mig efter sommaren. Först resa till oktoberfest i Spanien, en vecka där, kanske två spelningar, perfekt. Sen ett projekt med en kör till hösten. Ska nog bli bra tror jag.

Tänkte på en sak när jag cyklade hemmåt från jobbet. En av de lagar som få följer måste vara lagen som säger att man inte får köra bil och prata i mobil samtidigt. Såg väldigt många göra detta, en bra lag tycker jag. Men det borde också vara förbjudet att röka när man kör, sett många som vinglar när de ska tända en rök. Lika farligt som att prata i telefon. Kanske lastbilschauffören gjorde det... Vi fick stå och vänta när resterna togs bort från vägen. Får hoppas alla klarade sig bra.

1 kommentar:

Grefven sa...

Jag läste "storbrand" och förväntade mig bilder på familjer som förlorat allt, sotsvärtade brandmän och bleka reportrar som stod i rännilar av släckningsvatten, men ack... Lite sånt var det ju ändå - bilkrock! Fin kran där, ser ut som en Fassi ;)

Hur gör vi vanliga dödliga när vi vill höra storbandet då?