onsdag 6 augusti 2008

Skattepengar!

Härligt att få tillbaka på skatten, pengar att använda på semestern. Fint, om de hade kommit då förståss... Utbetalning i juni, men kom det några pengar, nej det gjorde det inte. Väntade ett tag ringde till skatteetaten, pengarna var skickade, men på utbetalningskort inte direkt till kontot. Vänta några dagar så kommer de, får jag besked om. Efter några dagar har de inte kommit ringer igen... De är skickade till en adress i Sverige, jaha, där har jag inte bott på länge, spännande att de skickar dit när man är skriven här och alla annan post från skatteetaten kommer fram...

Ringer efter ett tag igen, mitten av juli nu, nej de är skickade till min hemadress i Norge, eller har jag inte fått de direkt på kontot frågar hon jag pratar med. Nej, svarar jag. Är du helt säker att du inte fått pengarna på kontot... Hmm, pengar brukar man märka när de kommer in, så det har jag inte fått. Får besked att utbetalningskorten slutar gälla i slutet av juli och jag ska ringa igen då....

Ringde imorse, fick besked att hon skulle undersöka och ringa upp mig igen. Gick inte så lång tid så ringde det, pengarna var skickade till Sverige, men de kommer tillbaka om ingen hämtar ut dem. Antar att ingen hämtar ut dem, ja inte jag iallafall eftersom jag inte bott på adressen de skickat till de senaste åren. Pengarna kommer nog så småningom... Då ska det bli skönt att få skattepengarna...

Inga kommentarer: