fredag 1 augusti 2008

Snart helg



Fredag det är skönt! Började tidigt på jobbet kl 7, då kan jag sluta kl 3, utan att använda min flextid. Detta för att vi tänkte åka till Sverige idag, komma iväg i tid så det inte blir för sent. 7 till 15 det blir ju bara 8 timmar, minus en halvtimme lunch också, 7,5 timmar, japp säger jag, 7,5 h det är normal arbetstid per dag här, 37,5 h per vecka.

Den där sista halvtimmen som skiljer mot svenska arbetstider är faktiskt ganska skön, och väldigt lätt att jobba extra så man bygger flextid också. När jag flyttade hit så jobbade jag mycket mer, men har insett att man inte ska leva för att jobba utan tvärtom, därför försöker jag inte jobba för mycket. Dessutom om man är bra på sitt jobb så ska man väl klara av sina arbetsuppgifter utan att jobba över varje dag... annars får de anställa nytt folk.

Brukar bli några stopp på vägen i Sverige, svinesund vid gränsen är ganska facinerande, dit åker massa norrmän för att handla, det kallas harry-tur, något som är harry är dålig smak, svårt att förklara, en hockeyfrilla det är harry..

Tömt hemmet på frukt så nu kan jag äta nektariner och physallis hela dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skoja att se brorsan att du också har hamnat i bloggträsket!